Alla inlägg under maj 2011

Av Nina Persson - 28 maj 2011 20:42

Upptäckte denna något udda skylt när precis var tillbaka vid kontoret efter en runda med mina boklådor i onsdags. Blev tvungen att sitta kvar och fnissa i bilen en stund. Hur många gånger har jag inte suttit där i bilen och muttrat över att vara nästan framme medans en hel familj ankor i sakta mak funderar över vilken sida av vägen gräset är grönast på. Jag kommer nog ändå att sakna dem, ankorna som förhindrar mig att hasta fram aldeles för fort genom livet och Hebys gator.


   


Av Nina Persson - 27 maj 2011 17:20

Idag fick jag ett oväntat och mycket trevligt samtal. Ser redan framför mig vilka möjligheter erbjudandet skulle kunna innebära, men jag ska inte gå händelserna i förväg förstås. Mer är såhär får ni tyvärr inte veta än... Bara att det var kul och att jag är glad. Håller tummarna för att det ska gå vägen. 

Av Nina Persson - 21 maj 2011 21:44

Idag var jag och lyssnade när Heby skolors åk F-3 sjöng majas alfabetssånger som stor avslutning på skrivprojektet där eleverna bland annat fått skriva bidrag till en sagosamlingsbok. De hade också fått göra sina egna skoltidningar i bästa KP-stuk. Vad passar då inte bättre att avsluta med än med en hyllning till bokstäverna som gjort detta möjligt. Min chef agerade sprallig dirigent och barnen sjöng så att jag fick gåshud. Det var inget dåligt sätt att närma sig avslutet i Heby. Solen sken och föräldrar och annhöriga picknickade i gräset.


Genrep av Majas ABC

Jag passade på att göra reklam för vinnarböckerna i 2010 års barnboksjury-omröstning. Hela 8 reservationer lyckades jag få ihop trots hård konkurrens av korvförsäljning och ivrigt repande. Mest poppis verkade boken "det spökar Sigge" vara eftersom många studsade upp och ned när det såg den. Själv tyckte jag att "Lilla gåtboken" fungerade som en utmärkt konversationsstartare för målgruppen.

En trevlig dag på jobbet kort och gott!



  

Mitt bokbås med barnens egna bokfavoriter från 2010.


Av Nina Persson - 1 maj 2011 12:04

I fredags kom beskedet om att tjänsterna jag sökt i Borås blivit tillsatta nu. Tråkig läsning och det får mig så klart att undra över vad jag håller på med. Men det är bara att glömma det och fortsätta söka andra jobb för jag har bestämt mig. Det måste gå att få jobb som bibliotekarie i Boråstrakten bara jag ger mig den på det.  På något vis måste det gå att få in en fot så att man kommer i åtanke för nästa gång det blir dags att tillsätta nya tjänster. Jag vill ju jobba med det och inget annat och jag vill få bo med Anton. Det kan inte vara omöjligt! Det måste gå!


Pepp pepp!

Av Nina Persson - 1 maj 2011 11:59

att filmen är färdig klippt. Är galet spänd på att få se resultatet. :)

Ovido - Quiz & Flashcards