Alla inlägg under december 2012

Av Nina Persson - 17 december 2012 22:31

Åh så mysigt och kul det var i fredags när jag jorde min sista dag för året på skolbiblioteket!

Så här såg det ut för ett tag sen:

Massor av kartonger med böcker när jag började...

   

och lite färre böcker i kartonger och desto fler färdiga på hyllan för någon vecka sedan.


Därför var det så enormt tillfredställande att i fredags få packa upp den sista kartongen och lägga de sista böckerna i pipelinen för omlokalisering/inläggning, omärkning och uppställning. Mysket trevligt! I början av nästa år kommer eleverna förhoppningsvis att få ha nypremiär för skolbiblioteket i den nya skolan. Bara några få arbetsdagar till så kan nog det som tedde sig smått omöjligt, när jag först såg alla högar av böcker och inte tyckte att jag kom någon vart, kunna bli verklighet. Jippie!


Nu njuter jag dock i fulla drag av en välförtjänt julsemester.

God jul och ses nästa år!

Av Nina Persson - 1 december 2012 11:18

Så har man blivit intervjuad på jobbet.

För ett par veckor sedan kom det två elever till oss i skolbiblioteket för att intervjua oss om hur det gick.

Gulligt! Här är länken till deras intervju:

https://roselidf3b.wordpress.com/2012/11/08/377/


Arbetet med skolbiblioteket går sakta men säkert frammåt och jag tycker mig ändå kunna börja skönja slutet på alla kartonger med böcker. Både skönt och sorgligt på samma gång. Snart blir jag bara deltidsanställd igen. 25% över. Några förslag någon?

Ovido - Quiz & Flashcards