Alla inlägg under maj 2012

Av Nina Persson - 31 maj 2012 19:56

Idag har jag haft turen att få gå miljöutbildning på ekocentrum i Göteborg. En halvdagskurs som är obligatorisk för alla nyanställda eftersom Lerum och speciellt Gråbo har som vision att bli sveriges ledande miljökomun. Visst var det mycket man redan kände till men en hel del bra sätt att tänka och värdera sina handlingar tyckte jag ändå man fick med sig. Roligt var också att vi fick många exempel på miljöhot som kunnat stoppas och repareras. Föreläsaren visade bland annat denna lilla filmsnutt från 1964 som gick ut som samhällsinformation på bästa sändningstid i landets tv-apparater.

Det är ju tur att det har hänt en del sen dess!

Av Nina Persson - 28 maj 2012 22:36

Man kan hitta mycket kul på jobbet! Nu har jag till exempel virkat min allra första amigurumi och fler lär det bli eftersom jag skaffat garner och stoppning för en hel armé. Åh jag älskar att pyssla. Sen har jag tagit hem en gitarkurs på DVD om jag skulle få tråkigt. Jag har så svårt att skiljas från bibliotekets smarta kokbok med allt smarrigt, att jag nog snart måste köpa en egen. Och idag när jag legat hmma sjuk har jag fått ett litet mail om att Eld väntar på mig på reservationshyllan när jag kommer tillbaka. Jag gillar mitt jobb!


Min första amigurumi. 

Ovido - Quiz & Flashcards