Alla inlägg under januari 2012

Av Nina Persson - 30 januari 2012 20:49

Just nu känns det som jag befinner mig i en enorm svacka. När det tar en hel dag att räkna och redovisa månadskassan, man bär sig så dumt åt att man inte hjälper klart en låntagare innan nästa kommer emellan, hittar oåterlämnade böcker i hyllan som blivit lämnade i inkastet och blir utskälld och kallad maktmissbrukare av övertidsavgiftsnekare kan man väl inte direkt säga att man har en av de briljantare dagarna i sitt liv. Ibland undrar jag om det kanske är så att jag är helt pantad bara det att ingen vågat berätta det för mig. Suck. Bara att stöta bort och kasta ifrån sig och göra det bättre imorgon. Tur att man fick tårta på jobbet att trösta sig med i alla fall. Imorgon satsar jag på outstanding!  

Av Nina Persson - 12 januari 2012 21:39

Igår blev jag äntligen färdig med mitt pysselprojekt på jobbet. Har gjort decopage med gamla trasiga barnböcker i den lilla stugan som brukar finnas på huvud bibliotekets barnavdelning. Med ny fin matta under som gräs och med lite ny färg på gavlarna ska nog det hela sedan bli tipp-topp för barnen. Lyx att få pyssla på arbetstid, fast lite stressigt att hinna med också förstås. Så här blev det i alla fall.


     

Av Nina Persson - 4 januari 2012 21:57


Tänka sig nu finns ett fint minne från tiden i Heby kommun ute på nätet i form av det kusligaste filmade boktipset någonsin. Gunnel Lindes  bok "Skräcknatten i Fasenbo" tipsas det om.

Vågar du titta?


 

Ovido - Quiz & Flashcards