Alla inlägg under december 2011

Av Nina Persson - 4 december 2011 12:15

Fick den stora äran att låna med mig bibliotekets läsplatta hem och nu håller jag på för fullt att ladda ned och läsa. Jag må ha varit kritisk innan men nu börjar jag se fördelarna. Inte alls så blänkigt, otympligt och besvärligt som jag trott utan riktigt behändigt och let's face it... jag slipper långa reservationsköer och kan läsa både Camilla Läckbergs Änglamakerskan och Leif G.W Perssons Gustavs grabb (bibliotekets poppuläraste böcker) idag om jag skulle vilja det!


Tog ett tag dock, innan jag fattade hur det fungerade med uppladdningen och fick böckerna att synas på plattan. I vilket fall jag är positivt överaskad av den digitala läsningen, om än rädd för att detta ska komma att innebära ett hot mot min yrkeskår. E-böcker kostar inget för låntagaren men för biblioteket kostar varje e-lån en inte oansenlig summa pengar.


Nå väl. Som den ungdomliga tekniknörd jag är spenderar jag helgen så här: läsplatta,dator och TV (kanske lite telefonerande med?) vilken sjuk relation till teknik! Hellst allt på en och samma gång.  


 

Och eftersom jag har barnasinnet kvar bli min första platt-bok varken en Läckberg eller en G.W Persson utan en spökhistoria singerad Ingelin Angeborn. :)

   

Ovido - Quiz & Flashcards