Alla inlägg under mars 2012

Av Nina Persson - 17 mars 2012 21:00

Tiden går och jag jobbar på på biblioteket i Gråbo. Det mesta börjar kännas klart nu och jag börjar få in fasta rutiner och förstår hur det mesta fungerar. I helgen fick jag dock en ny utmaning, nämligen att vara med under lördagsträffen som hjälpreda. Varje Lördag annordnar nämligen kommunen ett kulturevenemang. Denna gången var det Gråbos tur. Det var mycket att tänka på. Att skaffa fika, blommor till bandet, ordna med stolar och affisher. I min hjärna hade jag redan byggt upp alla tänkbara senarier på hur det skulle kunna gå fel, men eftermiddagen blev tack och lov hel-lyckad. Jag fick lära mig massa nytt, alla besökare verkade glada och nöjda och Lars Magnus Östbergs kvintett jazzade på bra. Tänk jag som inte trodde jazz var min grej, jag har nog ändrat mig. Det var en mycket trevlig lördag och det var extra kul att se så många människor och ett så livfullt bibliotek!




Här fanns (efter en del arbete) gott om plats för både orkester, folk och fika. 

Ovido - Quiz & Flashcards