Alla inlägg under oktober 2011

Av Nina Persson - 22 oktober 2011 09:13

Nu har jag jobbat snart två månader för biblioteken i Lerum och kanske är det så lång tid det tar att slappna av och börja tycka att det är roligt? Jag har i alla fall varit väldigt uppe i att försöka ta in allt och det känns som att det var mycket denna gång.


För ett par veckor sedan fick jag i alla fall byta schema till det schema som jag kommer att ha även i fortsättningen och det verkar till och med inte helt omöjligt att få förlängt med några månader till att börja med. I och med schemabytet och förlängningen kändes det som att allt blev mer på riktigt för nu kan jag börja planera mer.


Jag har börjat att hålla i Sagostunderna nu vilket är en riktigt rolig arbetsuppgift särskillt som jag får tillfälle att pyssla och vara barnslig. Det var så klart jättenervöst första gången och sen gick det där efter inte alls särskilt lysande. Men nu tycker jag faktiskt att det går bättre och bättre för varje gång. I Torsdags var det 31 barn och 3 vuxna som var med när jag berättade sagan om den lilla mullvaden som fick en hundskit i huvudet (tack för tipset Erika!) vi sjöng ketchup ska prutta och avslutade med Mamman och den vilda bebin och efteråt ville barnen kramas. Mysigt!


Annat roligt är att jag ska få ordna med bibliotekens barndel på webben, kanske dekorera det lilla huset på barnavdelningen med decoupage och att jag fick spana efter ny soffa till barnavdelningen på filialen med (hoppas den blir bra). Kul! Nu känns det bara som att det vill till att hugga i och visa framfötterna så jag får stanna ännu längre och att jag faktiskt är värd mer än jag får nu.

Ovido - Quiz & Flashcards