Direktlänk till inlägg 13 juli 2009

Ny termin nya kurser.

Av Nina Persson - 13 juli 2009 20:13

Så öppnade jag inkorgen och fick se att jag fått mitt antagningsbesked. Det var en glad nyhet att jag kommit in på båda kurserna jag sökte. Så till hösten blir det alltså kuserna, Kommunikation och språkutveckling för tidiga åldrar 30hp och Digital bildbehandling A 7.5hp. Jag tror att det kommer att bli jätte spännande. Jag hoppas verkligen att det är bra kurser och att jag kommer klara mig någorlunda från schema-krockar. Det är alltid lika spännade att börja en ny kurs. Man blir riktigt sugen på att börja läsa all kurslitteratur redan nu. Sånn är jag. Lite konstigt kanske? Men jag ska väl hålla mig i skinnet, slutföra det jag påbörjat först och försöka hinna med att njuta lite av sommaren med. 

 
 
Ingen bild

Mattias

21 juli 2009 21:10

30hp? O.o Det är ju en hel termin heltid, mastodontkurs.

 
Nina.

Nina.

26 juli 2009 18:06

Nja, det är inte en hel kurs på 30hp egentligen utan ett ihopplock av tre kurser. två på 7,5 och en på 15 poäng. Så det är ingen 30 poängs tenta att fasa inför. :) Fick se schemat för kurserna nu och det verkar som det kommer bli en hel del krockar. Det var lite trist, men jag hoppas att det går att pyssla ihop. Så Mattias längtar du efter ännu ett utmanande år på NSA? Ni får hålla mig uppdaterad om vad ni pysslar med! Är ju trots allt väldigt nyfiken på vad jag går miste om. ;)

http://bibstud.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mattias

26 juli 2009 18:55

Kan ju se på schemat att vi börjar lite lugnt med CSNA2 och sen CSNA3 så utmanande kanske inte är helt rätt ordval. Sadistiskt vore bättre ^_^

Men jo det ska bli skoj att hoppa över till skövde igen. Själv då, ser du fram emot att studera pedagogernas giganter (antar att det blir lite sånt)? Själv anser jag att hälften av dom borde skjutas och resten kastreras för att undvika att försämra mänskligheten men inte alla som håller med ;)

 
Nina

Nina

27 juli 2009 11:08

Nej men CSNA som är så trevligt! Får ju erkänna att jag hade lättare för de kurserna än alla labbkurser. Det är ganska avkopplande med kurser där det bara finns en lösning som är rätt. Jag anar att det inte kommer att vara mycket av den inställningen när man läser pedagogik, där är väl inget fel istället och det kan ju vara spännande det med. Kan ju inte säga att jag vet så mycket om de stora pedagogerna än, så det kanske är nyttigt att känna till dem med. Jag får helt enkelt förvärva lite mer kunskaper innan jag kan svara på om jag tycker att de borde skjutas och kastreras för att rädda mänskligheten. Är det Vygotskij du har något otalt med? :P

http://bibstud.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mattias

30 juli 2009 20:54

Det namnet nämns i min närhet på egen risk ;)

Skinner är ju annars en klar favorit med sin 'positiva förstärkning' "Ge ungarna godis när dom har rätt så har dom rätt oftare." \o/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Persson - 19 maj 2013 12:25

Igår var en ovanligt rolig arbetsdag (det är ju alltid kul men ändå) för då var vi med på bokmässa i Hjällsnäshallen i Gråbo. Det var alla duktiga elever i Gråbos nya skolor (Ljungviksskolan, Röselidsskolan och Lekstorpsskolan) som ställde ut sina bö...

Av Nina Persson - 25 mars 2013 18:31

Eftersom det är bestämt nu att huvudbiblioteket i komunen där jag jobbat ska få nya lokaler var vi på studiebesök för en tid sedan på biblioteket i Lidköping. Vi fick först lyssna till inspirerande föreläsningar kring hur man tänkt vid uppstarten i d...

Av Nina Persson - 25 mars 2013 18:20


  I Lördags hade vi besök av Yppiga Ullis med män på biblioteket. Många som ville komma in och lyssna till ljuva ord och fin musik. En trevlig stund på jobbet helt enkelt.  ...

Av Nina Persson - 19 februari 2013 22:00

Under februarilovet skojade vi till det lite och hade Guinness rekordförsök på biblioteket. Något nytt Guinness rekord blev det ju inte tyvärr men det blev nog ändå upp emot 20-25 deltagare i försöken. Legotornsbygge på tid visade sig vara en favor...

Av Nina Persson - 1 februari 2013 20:15


Ungefär lika barnsligt förtjust och glad som jag blev när jag hittade Leif Krantz Barnen i djungeln blev jag när jag igår på skolbiblioteket hittade denna:     Bokens hemlighet av Susanne Lembrecht Madsen   Jag minns den så väl från när ja...

Ovido - Quiz & Flashcards