Direktlänk till inlägg 3 december 2009

Ska den bli min? (del2)

Av Nina Persson - 3 december 2009 10:32

  

Nu har jag sökt tjänsten på mitt bibliotek, jag söker förstås lite här och var i Skövde med omnejd, men jag hoppas så klart särskilt på att få träffa ovan avbildade varelse mer under kommande år. Så nu går jag omkring i väntan på besked. Jag är så nyfiken att få veta att jag skulle kunna krypa ur skinnet, men jag antar att jag får vänta ett tag till och se vad som händer. Kanske att jag ska våga mig på att fråga hur det går när jag ska jobba ikväll? Eller vore det att pressa på dem? Jag vill ju så gärna veta. Det är inte lätt att vara arbetssökande på sitt eget bibliotek.

 
 
Ingen bild

Yäcc

3 december 2009 13:21

Jag förstår dig till fullo. "Jag kan redan det här, ni vet att jag kan det här, jag är behörig" och så måste de gå en omständig väg via annons, rekrytering, jämställdhet och mångfald (åh vad jag önskar att jag vore en man med annan etnisk bakgrund - fan vad lätt man skulle få jobb då!)... Du har alla mina tummar och tår. (Jag antar att du meddelar hur det går, jag vill gärna se "...har fått jobb på Skövde högskolebibliotek" på FB eller så)

 
Nina

Nina

3 december 2009 15:17

Ja det är inte helt okomplicerat att söka jobb tyvärr. Men hur går det för dig då? Har du lyckats övertala din bibbla att du ska stanna kvar än? Jag ska så klart höra av mig så snart jag vet något. Jag skulle nog inte kunna låta bli hur det än går tror jag. Så du kommer att få läsa fler uppdateringar för en tid framöver.

http://bibstud.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Persson - 19 maj 2013 12:25

Igår var en ovanligt rolig arbetsdag (det är ju alltid kul men ändå) för då var vi med på bokmässa i Hjällsnäshallen i Gråbo. Det var alla duktiga elever i Gråbos nya skolor (Ljungviksskolan, Röselidsskolan och Lekstorpsskolan) som ställde ut sina bö...

Av Nina Persson - 25 mars 2013 18:31

Eftersom det är bestämt nu att huvudbiblioteket i komunen där jag jobbat ska få nya lokaler var vi på studiebesök för en tid sedan på biblioteket i Lidköping. Vi fick först lyssna till inspirerande föreläsningar kring hur man tänkt vid uppstarten i d...

Av Nina Persson - 25 mars 2013 18:20


  I Lördags hade vi besök av Yppiga Ullis med män på biblioteket. Många som ville komma in och lyssna till ljuva ord och fin musik. En trevlig stund på jobbet helt enkelt.  ...

Av Nina Persson - 19 februari 2013 22:00

Under februarilovet skojade vi till det lite och hade Guinness rekordförsök på biblioteket. Något nytt Guinness rekord blev det ju inte tyvärr men det blev nog ändå upp emot 20-25 deltagare i försöken. Legotornsbygge på tid visade sig vara en favor...

Av Nina Persson - 1 februari 2013 20:15


Ungefär lika barnsligt förtjust och glad som jag blev när jag hittade Leif Krantz Barnen i djungeln blev jag när jag igår på skolbiblioteket hittade denna:     Bokens hemlighet av Susanne Lembrecht Madsen   Jag minns den så väl från när ja...

Ovido - Quiz & Flashcards