Direktlänk till inlägg 15 januari 2010

Sista dagen på skolan.

Av Nina Persson - 15 januari 2010 16:17

   Nu har jag varit min allra sista dag i skolan (på ett tag i alla fall). Idag hade jag min sista redovisning och lämnat in min allra sista uppgift, min portfolio i läs- och skrivinlärningskursen. Jag vill bara understryka att jag denna gång lämnat in en pärm och att jag banne mig har pysslat med att dekorera den också. Mina pysselådror får mindervädeskomplex på lärarutbildningen, för om det är några som kan pyssla så är det dem. Så här såg den ut i alla fall och nu står den i en hylla på lärarnas kontor och väntar på rättning.


Så nu är jag färdig med studerandet för tillfället. Vill passa på att tacka alla som har grattulerat mig också. Blev jätte glad över kortet som låg innanför dörren när jag kom hem. Lite tråkigt att inte ha någon att fira med nu när min pojkvän är i Lund och avslutar det sista i sina studier. Vi får fira dubbelt att vi är klara båda två när han kommer hem. Sen är det ju det här faktumet att jag är officiellt arbetslös numera. Det käns faktiskt ganska knäckande att inte ha något att göra. Men jag får väl försöka njuta och hitta på något annat projekt så länge. Jag har egentligen en lång lista på saker jag vill göra så jag får börja med att pricka av alla punkter på den.


  • Dagens erfarenhet: det känns både vemodigt, tomt men ändå spännande att vara arbetslös. 
 
 
Yäcc

Yäcc

15 januari 2010 23:14

Grattis!!! Fett skönt att äntligen vara färdig! :D

http://joelly.se/anteckningar

 
Nina.

Nina.

17 januari 2010 00:55

Tack, det är jätte skönt att äntligen vara klar.

http://bibstud.bloggagratis.se

 
MoaPoa

MoaPoa

18 januari 2010 23:06

STORT grattis till din examen! Hoppas att lärarna är nöjda med din portfolio, du vet vi (läs: blivande) lärare brukar ju vara noggranna med sådant, haha! :) Håller tummarna för att du får jobbet också! Kram

http://www.ettoskrivetblad.blogspot.com

 
Lina

Lina

19 januari 2010 09:45

Grattis! Förstår hur du känner dig, samtidigt som jag är glad över min examen så känns det lite sådär samtidigt, arbetslös på obestämd tid med bara en 7,5 poängskurs på halvfart att läsa under hela våren... Men grattis iaf! Du ska vara stolt över dig själv!

http://icy.bloggplatsen.se

 
Nina

Nina

19 januari 2010 10:32

Åh, tack igen för grattulationerna! Grattis till dig också Lina antar att vi sitter i samma båt nu. Från examens succée till misslyckad arbetslös inom loppet av några dagar. Men vi fixar det är helt säker på att drömmjoben kommer dyka upp åt oss snart. Under tiden tycker jag att det skulle vara intressant att testa det här med MSN-kaffe. Moa kanske också vill hänga på? kan man vara tre på dessa nymodigheter?

http://bibstud.bloggagratis.se

 
Lina

Lina

20 januari 2010 18:52

MSN-kaffe blir jättebra! Jag är ledig ungefär jämt och jag tror att man med lite tekniska färdigheter ska kunna chatta 3 st samtidigt! =)

http://icy.bloggplatsen.se

 
Nina.

Nina.

20 januari 2010 20:39

Låter jätte bra tycker jag, Jag skickade ut en inbjudan på facebook till alla så får vi se hur det går. Jag föreslog fredag så får vi se hur det går. Hoppas det passar bra!

http://bibstud.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Persson - 19 maj 2013 12:25

Igår var en ovanligt rolig arbetsdag (det är ju alltid kul men ändå) för då var vi med på bokmässa i Hjällsnäshallen i Gråbo. Det var alla duktiga elever i Gråbos nya skolor (Ljungviksskolan, Röselidsskolan och Lekstorpsskolan) som ställde ut sina bö...

Av Nina Persson - 25 mars 2013 18:31

Eftersom det är bestämt nu att huvudbiblioteket i komunen där jag jobbat ska få nya lokaler var vi på studiebesök för en tid sedan på biblioteket i Lidköping. Vi fick först lyssna till inspirerande föreläsningar kring hur man tänkt vid uppstarten i d...

Av Nina Persson - 25 mars 2013 18:20


  I Lördags hade vi besök av Yppiga Ullis med män på biblioteket. Många som ville komma in och lyssna till ljuva ord och fin musik. En trevlig stund på jobbet helt enkelt.  ...

Av Nina Persson - 19 februari 2013 22:00

Under februarilovet skojade vi till det lite och hade Guinness rekordförsök på biblioteket. Något nytt Guinness rekord blev det ju inte tyvärr men det blev nog ändå upp emot 20-25 deltagare i försöken. Legotornsbygge på tid visade sig vara en favor...

Av Nina Persson - 1 februari 2013 20:15


Ungefär lika barnsligt förtjust och glad som jag blev när jag hittade Leif Krantz Barnen i djungeln blev jag när jag igår på skolbiblioteket hittade denna:     Bokens hemlighet av Susanne Lembrecht Madsen   Jag minns den så väl från när ja...

Ovido - Quiz & Flashcards