Direktlänk till inlägg 19 januari 2010

Officiellt arbetslös.

Av Nina Persson - 19 januari 2010 10:13

Igår var jag på arbetsförmedlingen och skrev in mig som officiellt arbetslös, men oj vad jobbigt det kändes innan jag skulle gå dit. Man har ju hört så mycket tråkigt och att det bara är krångel med dem så jag vet inte riktigt vad jag förväntade mig. Så farligt var det ju faktiskt inte. Jag kom förvisso in och var totalförvirrad för jag förstod inte vem jag skulle prata med eller vart alla andra fått sina kölappar ifrån. Sen frågade jag en man efter kanske fem minuters diskret virrande i lokalen och det visade sig att man måste prata med kvinnan i info disken för att få sin kölapp. Jag trodde att det var henne de andra väntade på och ville ju inte tränga mig fram. Jag fick min lapp i alla fall och fick sitta ner och vänta ett bra tag innan det blev min tur.


Jag fick prata med en man, berätta lite om min utblidning och visa betyg och intyg från skolor och jobb. Sen skriv han ut tre jobb från platsbanken som han tyckte att jag kunde söka. Dem hade jag ju redan sett så det var ju inte till så stor hjälp kanske, jag tror inte att jag kan bli chef direkt, men den mannen hyste tydligen lite väl stor tilltro till mina ekonomiska och personalansvarighetskunskaper. Tror inte att det är läge för det riktigt än även om det kanske vore kul att testa när jag jobbat ett tag och har lite mer kött på benen.


Jag blev i alla fall hemskickad med en handlingsplan med datum att raportera utvecklingen till dem och en inbudan till en ungdomsträff. Jag fick en massa andra papper och foldrar också som jag tänkte ta i tu med under dagen. Först tänkte jag dock njuta lite av att vara arbetslös och bestämma över min egen tid. Tänkte ta en promenad till Gengåvans seconhand. Det är alltid mysigt att titta lite även om man inte ska köpa något.   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Persson - 19 maj 2013 12:25

Igår var en ovanligt rolig arbetsdag (det är ju alltid kul men ändå) för då var vi med på bokmässa i Hjällsnäshallen i Gråbo. Det var alla duktiga elever i Gråbos nya skolor (Ljungviksskolan, Röselidsskolan och Lekstorpsskolan) som ställde ut sina bö...

Av Nina Persson - 25 mars 2013 18:31

Eftersom det är bestämt nu att huvudbiblioteket i komunen där jag jobbat ska få nya lokaler var vi på studiebesök för en tid sedan på biblioteket i Lidköping. Vi fick först lyssna till inspirerande föreläsningar kring hur man tänkt vid uppstarten i d...

Av Nina Persson - 25 mars 2013 18:20


  I Lördags hade vi besök av Yppiga Ullis med män på biblioteket. Många som ville komma in och lyssna till ljuva ord och fin musik. En trevlig stund på jobbet helt enkelt.  ...

Av Nina Persson - 19 februari 2013 22:00

Under februarilovet skojade vi till det lite och hade Guinness rekordförsök på biblioteket. Något nytt Guinness rekord blev det ju inte tyvärr men det blev nog ändå upp emot 20-25 deltagare i försöken. Legotornsbygge på tid visade sig vara en favor...

Av Nina Persson - 1 februari 2013 20:15


Ungefär lika barnsligt förtjust och glad som jag blev när jag hittade Leif Krantz Barnen i djungeln blev jag när jag igår på skolbiblioteket hittade denna:     Bokens hemlighet av Susanne Lembrecht Madsen   Jag minns den så väl från när ja...

Ovido - Quiz & Flashcards