Direktlänk till inlägg 9 februari 2010

På gång.

Av Nina Persson - 9 februari 2010 19:39

Tänkte bara ge en kortare uppdatering av vad som är på gång. Igår var jag till bibliotket i grannstaden och hälsade på igen. För att presentera mig för chefen där. Det var trevligt att se hur det såg ut där och att prata lite. Kändes inte lika nervöst när det inte var någon formell anställningsintervju utan bara ett besök. Det hela slutade i alla fall med att jag fick veta att semestrarna ska planeras nu i Februari Mars och att jag kanske skulle kunna komma i fråga för ett sommarvikariat, med lite tur. Jag fick också tips om en annan grannkommun där det kanske behövs lite extra förstärkning så det låter ju ändå ganska förhoppningsfullt inför framtiden. Jag skickade iväg ett mejl nyss så vi får se var det leder.


På något vis känns april som väldigt långt bort så här i den snöiga vintern. Men det gäller väl att vara beredd inför framtiden redan nu. För övrigt jobbar jag på på högskolebiblioteket och det dyker upp nya saker hela tiden. Det är så mycket jag får lära mig genom att jobba där. Jag hoppas bara att mina kollegor tycker att det är kul och inte jobbigt när jag kommer och frågar och frågar om allt. Men hade de inte tyckt om att svara på frågor så hade de så klart inte jobbat där, så jag frågar ännu mer och försöker lära mig allt jag kan. 


Något annat roligt som hände idag var att jag fick tillbaka min Portfolio i kursen Läs- och skrivutveckling idag. Den var godkänd, så nu är jag helt klar med mina studier. Det känns riktigt bra. Nu är det bara att invänta att poängen blir inrapporterad och sedan kommer jag hämta ut betyget på momangen för att skicka in min ansökan om Magisterexamen till Borås. Det känns lite för bra för att vara sant än så jag vågar inte fira förrens jag har intyget i min hand. Men det är ett steg på vägen. Dessutom känns det bra att jag klarade av kursen trots att de ringde och varnade mig för att jag blivit antagen på felaktiga grunder då jag inte hade någon tidigare pedagogisk utbildning. Fick VG i två kurser av tre så de borde ju i alla fall inte ångrat att de tog in mig. Där fick jag min revanch!  

 
 
Marie

Marie

9 februari 2010 23:06

Härligt att höra att du dels är på hugget med jobbsökeri och dels att du lyckades så bra med pedagogiken trots att de varnade! :D

http://joelly.se/anteckningar

 
Nina.

Nina.

10 februari 2010 19:10

Jo det är kul, känns som att går bra både på jobb- och studiefronten just nu. Imorgon ska jag äntligen kunna skicka in min ansökan om examen också. :D

http://bibstud.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Persson - 19 maj 2013 12:25

Igår var en ovanligt rolig arbetsdag (det är ju alltid kul men ändå) för då var vi med på bokmässa i Hjällsnäshallen i Gråbo. Det var alla duktiga elever i Gråbos nya skolor (Ljungviksskolan, Röselidsskolan och Lekstorpsskolan) som ställde ut sina bö...

Av Nina Persson - 25 mars 2013 18:31

Eftersom det är bestämt nu att huvudbiblioteket i komunen där jag jobbat ska få nya lokaler var vi på studiebesök för en tid sedan på biblioteket i Lidköping. Vi fick först lyssna till inspirerande föreläsningar kring hur man tänkt vid uppstarten i d...

Av Nina Persson - 25 mars 2013 18:20


  I Lördags hade vi besök av Yppiga Ullis med män på biblioteket. Många som ville komma in och lyssna till ljuva ord och fin musik. En trevlig stund på jobbet helt enkelt.  ...

Av Nina Persson - 19 februari 2013 22:00

Under februarilovet skojade vi till det lite och hade Guinness rekordförsök på biblioteket. Något nytt Guinness rekord blev det ju inte tyvärr men det blev nog ändå upp emot 20-25 deltagare i försöken. Legotornsbygge på tid visade sig vara en favor...

Av Nina Persson - 1 februari 2013 20:15


Ungefär lika barnsligt förtjust och glad som jag blev när jag hittade Leif Krantz Barnen i djungeln blev jag när jag igår på skolbiblioteket hittade denna:     Bokens hemlighet av Susanne Lembrecht Madsen   Jag minns den så väl från när ja...

Ovido - Quiz & Flashcards