Direktlänk till inlägg 15 februari 2010

Jag + Töreboda Stadsbibliotek = Sant!

Av Nina Persson - 15 februari 2010 21:46

Idag var jag på Törebodas bibliotek för att presentera mig och lämna mitt CV. Mysigt litet bibliotek i en mysig stad vid götakanal. Jag där var och hälsade på min brevkompis ganska ofta när jag var yngre. Känns lite kul att jag hamnar där igen, jag har ju alltid tyckt att det verkar så idylliskt speciellt på sommaren och nu har jag fått jobb där.


Jag åkte dit idag för att prata lite med chefen och lämna över mitt cv. Det jag inte hade förväntat mig var däremot att hon skulle slå till på en gång och bjuda in mig igen. Så nu ska jag dit igen nästa måndag och "gå brevid" och sedan ska jag få jobba måndagar där kankse ända fram tills halvårsskiftet om det flyter på smidigit och jag visar mig vara användbar. Det hoppas jag verkligen att jag kommer att vara. Det känns kul att få se, i alla fall lite, hur det är att arbeta på folkbibliotek också. Jag blir bara assistent men jag ska ändå få byta ut böcker som jag förstod det på sjukhus och gruppboenden och jag kommer att få registrera och katalogisera nya böcker och lära mig Libra-systemet. Det blir en rad nya kunskaper och det ska som sagt bli spännande att lära mer. Bara jag klarar av att hålla isär de olika jobben, men det ska nog gå bra.


Det ska bli intressant att få något att jämföra med, det kan nog hjälpa mig att bli en hel del bättre på det jag pysslar med. Men framför allt är jag väldigt tacksam och otroligt glad över att det fanns ett jobb just där som passade så bra ihop med mitt andra vikariat. Känner att jag har sånt himla bra flyt just nu och jag gillar det starkt. Kanske är detta är min framtida drömmarbetsplats? Det får framtiden utvisa.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Persson - 19 maj 2013 12:25

Igår var en ovanligt rolig arbetsdag (det är ju alltid kul men ändå) för då var vi med på bokmässa i Hjällsnäshallen i Gråbo. Det var alla duktiga elever i Gråbos nya skolor (Ljungviksskolan, Röselidsskolan och Lekstorpsskolan) som ställde ut sina bö...

Av Nina Persson - 25 mars 2013 18:31

Eftersom det är bestämt nu att huvudbiblioteket i komunen där jag jobbat ska få nya lokaler var vi på studiebesök för en tid sedan på biblioteket i Lidköping. Vi fick först lyssna till inspirerande föreläsningar kring hur man tänkt vid uppstarten i d...

Av Nina Persson - 25 mars 2013 18:20


  I Lördags hade vi besök av Yppiga Ullis med män på biblioteket. Många som ville komma in och lyssna till ljuva ord och fin musik. En trevlig stund på jobbet helt enkelt.  ...

Av Nina Persson - 19 februari 2013 22:00

Under februarilovet skojade vi till det lite och hade Guinness rekordförsök på biblioteket. Något nytt Guinness rekord blev det ju inte tyvärr men det blev nog ändå upp emot 20-25 deltagare i försöken. Legotornsbygge på tid visade sig vara en favor...

Av Nina Persson - 1 februari 2013 20:15


Ungefär lika barnsligt förtjust och glad som jag blev när jag hittade Leif Krantz Barnen i djungeln blev jag när jag igår på skolbiblioteket hittade denna:     Bokens hemlighet av Susanne Lembrecht Madsen   Jag minns den så väl från när ja...

Ovido - Quiz & Flashcards