Direktlänk till inlägg 19 maj 2010

Nu är jobbet mitt!

Av Nina Persson - 19 maj 2010 19:17

De ringde upp mig när jag satt i Bilen på våg hem till mina föräldrar i Dalarna och till min förvåning och stora glädje ville de erbjuda mig jobbet. Jag fick en dags betänketid och grubblade en del under natten över hur det ska gå med flytt och att komma ny till ett ställe och sätta sig in snabbt i arbetsuppgifterna? Kommer jag att klara av att leva upp till mina idéal och kommer jag fixa att skapa goda kontakter med lärare och elever på alla sex skolor jag ska ansvara för biblioteksverksamheten på?


Jag bestämde mig för att jag ändå ska göra mitt bästa. Imorse ringde jag och tackade jag. I Augusti blir jag Heby kommuns vikarierande skolbibliotekarie för elva månader framöver. Jag är så glad att jag fick det och det känns riktigt spännande att äntligen få vara med och kunna bestämma och påverka verksamheten och framför allt läslusten mer. 


Nu får ni hänga med på bloggen om ni vill veta hur det går!

 
 
MoaPoa

MoaPoa

19 maj 2010 19:34

STORT GRATTIS, NIAN! Vad kul för dig! :) Vilken utmaning, men det kommer säkert att gå jättebra. Men Heby, ligger inte det i Uppsala eller är jag helt ute och cyklar som vanligt? Skåne? Vi ses imorgon! Kram

http://www.verbaomnesliberant.blogg.se

 
Marie

Marie

19 maj 2010 19:34

Oh... my... god! Så himla stort grattis, Nina!!! Fantastiskt!! Jaaa, fortsätt blogga!
Kram!

http://joelly.se/anteckningar

 
Ingen bild

Bibliotekarie to be

19 maj 2010 20:39

Grattis!!! Härligt, nu har du foten inne ;)

 
Ingen bild

Mellis

19 maj 2010 21:10

Grattis o hoppas det går bra för dig ;) Då får vi försöka träffas innan du flyttar då ;) Kram

 
Ingen bild

Love

19 maj 2010 23:12

Grattis! Jättekul! Men var gör du av Anton?

 
Nina

Nina

20 maj 2010 23:58

Tack för alla grattulationer och lyckönskningar. Jag hoppas ju så klart också att det kommer bli roligt och gå bra.
Moa:Heby ligger mellan Uppsala och Sala så du är inte alls ute och cyklar.
Mellis: Vi får ta en glass på stan någon dag, eller så får du visa mig runt i Skara. :)
Love:Anton stannar kvar i Skövde så länge i jakt på ett brandmansjobb men jag förväntar mig påhälsning lite titt som tätt i alla fall.
Kramar på er alla

http://:bibstud.bloggagratis.se

 
Ingen bild

jhgkhj@jlk.se

25 maj 2010 23:19

Grattis Nina, det kommer gå jättebra för dig:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Persson - 19 maj 2013 12:25

Igår var en ovanligt rolig arbetsdag (det är ju alltid kul men ändå) för då var vi med på bokmässa i Hjällsnäshallen i Gråbo. Det var alla duktiga elever i Gråbos nya skolor (Ljungviksskolan, Röselidsskolan och Lekstorpsskolan) som ställde ut sina bö...

Av Nina Persson - 25 mars 2013 18:31

Eftersom det är bestämt nu att huvudbiblioteket i komunen där jag jobbat ska få nya lokaler var vi på studiebesök för en tid sedan på biblioteket i Lidköping. Vi fick först lyssna till inspirerande föreläsningar kring hur man tänkt vid uppstarten i d...

Av Nina Persson - 25 mars 2013 18:20


  I Lördags hade vi besök av Yppiga Ullis med män på biblioteket. Många som ville komma in och lyssna till ljuva ord och fin musik. En trevlig stund på jobbet helt enkelt.  ...

Av Nina Persson - 19 februari 2013 22:00

Under februarilovet skojade vi till det lite och hade Guinness rekordförsök på biblioteket. Något nytt Guinness rekord blev det ju inte tyvärr men det blev nog ändå upp emot 20-25 deltagare i försöken. Legotornsbygge på tid visade sig vara en favor...

Av Nina Persson - 1 februari 2013 20:15


Ungefär lika barnsligt förtjust och glad som jag blev när jag hittade Leif Krantz Barnen i djungeln blev jag när jag igår på skolbiblioteket hittade denna:     Bokens hemlighet av Susanne Lembrecht Madsen   Jag minns den så väl från när ja...

Ovido - Quiz & Flashcards