Direktlänk till inlägg 14 juli 2010

Introduktion i Mariestad.

Av Nina Persson - 14 juli 2010 18:27

Har haft semester och legat lågt ett tag med uppdateringarna här men idag var det dags att dra i gång igen. Jag har nämligen blivit introducerad under några intensiva timmar i Mariestad där jag ska jobba de kommande tre veckorna (innan jag börjar i Heby). Verkade i alla fall vara trevliga jobbarkompisar och byggnaden som de håller till i är verkligen pampig med högt i tak vackra tavlor och kristallkrona i taket. Tror nog att det kommer att bli tre intressanta veckor. Både bra att få in en fot på ytterligare ett ställe och att få nya idéer och se lite andra sätt att lösa olika rutiner.


Idag har jag bara suttit bevid i infodisken och sen blivit runtvisad i lokalerna. Det svåraste kommer nog att bli att hitta var de olika fackavdelningarna är eftersom de inte står i bokstavsordning utan i någon annan ordning som jag ännu inte lyckats se det logiska mönstret i. Det kanske kommer? Känns inte så nervöst och jag tänker att jag kanske har blivit lite lite bättre på det här med att komma till ett nytt ställe. När jag inte behöver lära mig ett helt nytt system så känns det lite tryggare och på något vis har jag lärt mig att acceptera den allmänna förvirringen och att det mesta faktiskt går att lösa bara man tar det lungt. Det är lite som när man börjar förstå att det alltid kommer att knyta sig lite i magen innan man ska tala inför folk. Utan lite nervositet och förvirring skulle det vara konstigt så det är bara att välkommna känslan.


Det var ganska lugnt idag och det jag är mest osäker inför är väl att rekomendera böcker sådär appropå ingenting. Ska nog se över lite vad jag läst i vuxenväg på senaste tiden, sen går det nog alltid att diskutera fram någon lösning. Var en bra introdag med lagoma portioner av information. Jag har inte fått veta ännu vad jag ska ägna min inre tjänstertid till så det ska bli lite spännande att få se på måndag. Jag hoppas ju så klart att jag ska få lära mig mera som jag kan komma att ha nytta av. Lovar att uppdatera mer i nästa vecka om hur det går för mig i sjöstaden Mariestad.  

 
 
MoaPoa

MoaPoa

14 juli 2010 23:18

Låter som du får tre trivsamma och spännande veckor i Mariestad, härligt! Och jag tror mycket på din inställning om acceptans och om att vara öppen och lyhörd inför förändringar och utveckling i arbetslivet. Kramar

http://www.verbaomnesliberant.blogg.se

 
Nina

Nina

15 juli 2010 09:25

Tack Moa!
Jag tror också att det kommer att bli roligt. :)

http://bibstud.bloggagratis.se

 
MoaPoa

MoaPoa

15 juli 2010 10:45

Varsågod Nina! :) Och jag såg att min gamla blogg slank med, här är den nya!

http://www.mittlivsommoapoa.blogspot.com

 
Ingen bild

Viola

14 augusti 2010 01:43

Var på biblioteket i Mariestad för första gången i veckan, väldigt rörigt med bokstäverna...fattade inte logiken...

Nina Persson

16 augusti 2010 18:28

Nej Viola, jag tyckte inte heller att det var så lätt att hitta. Deras hylluppställningar är nog bättre om man bara är nyfiken och inte riktigt vet vad man vill ha. Då kan det vara praktiskt att till exempel alla böcker om djur (både vilda och tama) är samlade på ett ställe. Men letar man efter något specifikt är det ju svårare.

Jag hoppas att du hittade det du skulle ändå! Personalen brukar ju alltid vara måna om att hjälpa i alla fall, så det är bara att fråga på!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Persson - 19 maj 2013 12:25

Igår var en ovanligt rolig arbetsdag (det är ju alltid kul men ändå) för då var vi med på bokmässa i Hjällsnäshallen i Gråbo. Det var alla duktiga elever i Gråbos nya skolor (Ljungviksskolan, Röselidsskolan och Lekstorpsskolan) som ställde ut sina bö...

Av Nina Persson - 25 mars 2013 18:31

Eftersom det är bestämt nu att huvudbiblioteket i komunen där jag jobbat ska få nya lokaler var vi på studiebesök för en tid sedan på biblioteket i Lidköping. Vi fick först lyssna till inspirerande föreläsningar kring hur man tänkt vid uppstarten i d...

Av Nina Persson - 25 mars 2013 18:20


  I Lördags hade vi besök av Yppiga Ullis med män på biblioteket. Många som ville komma in och lyssna till ljuva ord och fin musik. En trevlig stund på jobbet helt enkelt.  ...

Av Nina Persson - 19 februari 2013 22:00

Under februarilovet skojade vi till det lite och hade Guinness rekordförsök på biblioteket. Något nytt Guinness rekord blev det ju inte tyvärr men det blev nog ändå upp emot 20-25 deltagare i försöken. Legotornsbygge på tid visade sig vara en favor...

Av Nina Persson - 1 februari 2013 20:15


Ungefär lika barnsligt förtjust och glad som jag blev när jag hittade Leif Krantz Barnen i djungeln blev jag när jag igår på skolbiblioteket hittade denna:     Bokens hemlighet av Susanne Lembrecht Madsen   Jag minns den så väl från när ja...

Ovido - Quiz & Flashcards