Direktlänk till inlägg 5 oktober 2010

Utan systäm blir det probläm.

Av Nina Persson - 5 oktober 2010 19:20

För tredje dagen i rad nu krånglar det med datorerna. Vad som är fel det är frågan? Faktum är i alla fall att vårt bibliotekssystem har legat nere två timmar i fredags, under måndag morgon och nu hela eftermiddagen idag. Det är lite svårt att jobba när man inte kommer åt varken katalog eller kunduppgifter och dyrligt. Som tur var var det inte öppet på folkbiblioteken idag för de är ju ännu mer beroende av systemet för att kunna göra sitt arbete. Tänk ändå vad beroende biblioteket är av att datorerna och bibliotekssystemet ska fungera. Tråkigt att inte kunna jobba ordentligt under en hel eftermiddag.


Lite solsken i det gråa var ändå att jag och Annsan var och köpte färg för att pigga upp inredningen i bibliotekets barnavdelning med. Ska bli kul och pyssligt att få måla lite.

 
 
Ingen bild

Love

5 oktober 2010 19:53

Klockren rubrik! :D

Nina Persson

8 oktober 2010 20:56

:) Robert, han är bra han!

 
Marie

Marie

5 oktober 2010 21:25

Det här gör vi när ILS:et är nere på mitt jobb: vi kopierar streckkod och bibliotekskort och sen för vi in det i systemet när det är uppe igen. Då får det ju bara inte bli fel...! Vårt system är dessutom amerikanskt och de gillar att uppdatera när systemet inte är igång där, dvs under arbetsdag hos oss. Mindre lyckat.

Än mindre lyckat var igår när våra egen IT-avdelning skulle föra in mer RAM i nån server kl 15 på em... "Vi hoppas det är uppe efter 5-10 min". Efter en timme kom "Nu är det uppe igen"-mejlet men då hade jag redan gått hem. Varför gör man medvetet det under pågående arbetsdag?!?! Jag tror inte IT vet hur det är att stå i disken och arbeta. Frustrationen, Nina, frustrationen! :)

http://joelly.se/anteckningar

Nina Persson

8 oktober 2010 20:55

Jo tack det blev några kopior under de timmar systemet låg nere. Tänk att IT-nissar inte förstår hur handikappade vi blir utan det. Att inte kunna söka i katalogen utan bara mummla eh-hum mmm just det den författaren jo han/hon kanske har skrivit något nytt eller vad tror du?

Tack och lov har det fungerat prickfritt idag när jag har haft ensam eftermiddag på folkbiblioteket. Phew!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Persson - 19 maj 2013 12:25

Igår var en ovanligt rolig arbetsdag (det är ju alltid kul men ändå) för då var vi med på bokmässa i Hjällsnäshallen i Gråbo. Det var alla duktiga elever i Gråbos nya skolor (Ljungviksskolan, Röselidsskolan och Lekstorpsskolan) som ställde ut sina bö...

Av Nina Persson - 25 mars 2013 18:31

Eftersom det är bestämt nu att huvudbiblioteket i komunen där jag jobbat ska få nya lokaler var vi på studiebesök för en tid sedan på biblioteket i Lidköping. Vi fick först lyssna till inspirerande föreläsningar kring hur man tänkt vid uppstarten i d...

Av Nina Persson - 25 mars 2013 18:20


  I Lördags hade vi besök av Yppiga Ullis med män på biblioteket. Många som ville komma in och lyssna till ljuva ord och fin musik. En trevlig stund på jobbet helt enkelt.  ...

Av Nina Persson - 19 februari 2013 22:00

Under februarilovet skojade vi till det lite och hade Guinness rekordförsök på biblioteket. Något nytt Guinness rekord blev det ju inte tyvärr men det blev nog ändå upp emot 20-25 deltagare i försöken. Legotornsbygge på tid visade sig vara en favor...

Av Nina Persson - 1 februari 2013 20:15


Ungefär lika barnsligt förtjust och glad som jag blev när jag hittade Leif Krantz Barnen i djungeln blev jag när jag igår på skolbiblioteket hittade denna:     Bokens hemlighet av Susanne Lembrecht Madsen   Jag minns den så väl från när ja...

Ovido - Quiz & Flashcards